Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV

Rusky jsem se učil 10 roků (od 3.třídy po VŠ), německy 4 roky na střední, anglicky 1 semestr na VŠ. - Mé znalosti zcela odpovídají době studia jednotlivých jazyků. :-/

0 0
možnosti
KV

A motivace? - Kvůli dovolené jsem se naučil i pár slov italsky a trochu si zopakoval tu němčinu... na svahu jsme si pokecali s Rusy, v Chorvatsku jsme zas komunikovali s Australankou (protože jí patřil ten apartmánový dům). ;-)

Takže nějaká ta motivace by i byla, ale už je dost pozdě... Mladý mozek je vždy lepší a výkonnější než ten starý. ;-)

0 0
možnosti

Nevidím jediný důvod proč bych měl ve svých 62 letech umět.Neuměl jsem ani rusky a učil jsem se raději německy! A nechápu, že se všude používají anglické výrazy a zcela zbytečně.JSME PŘECI ČEŠI!!!!

0 0
možnosti
PZ

Kdyz jsem v roce 1978 odchazel z CSSR tak Anglictina jeste nebyla tak vsude rozjeta.Nebyl zadny internet a v Evrope se stale deti ucily na skolach 2 nebo 3 jazyky.

Dnes zacina byt Anglictina skoro nutnost. Mladi lide ji ovladaji vsude.

Pro starsi lidi je to samozrejme nevyhoda,I kdyz nekteri ovladaji Nemcinu nebo Rustinu.

0 0
možnosti
JH

J17a90n 59H74l75e27d88í78k

2. 9. 2017 23:29

pouze drobný povzdech, angličtina byla prezentována jako jazyk imperialistů a po roce 1950 ze tří hodin týdně, zbyla jedna vyučovací.--- Zato na každičkém rožku byly čtyři řemeslníci, instalatér- stolař- elektrikář- sklenář- radiomechanik- zedník- pokryvač- zámečník- atd- atd dnes jdou všichni študírovat a řemeslníky budeme vozit z tramtáryje a budou drazší než auto z tuzexu. Ani ta plynná angličtina nám nic doma nespraví. Jestli ten Sobotka neměl silně zadotovat učňovská střediska !!!

2 0
možnosti

Ve Švédsku se anglicky domluvíte i s metařem na ulici. Podpora učňovského školství a znalosti angličtiny se nevylučují.

0 0
možnosti
BG

Řekl bych, že problém bude v té angličtině... ;-D

0 0
možnosti
JV

Ovládat cizí jazyky je určitě výborné, ale ani ti méně nebo skoro vůbec jazykově vybavení, kteří se prostě učit nechtěli nebo už učit nechtějí, se neztratí. Stačí jen chtít, nebát se a vyrazit do světa a párkrát si to vyzkoušet. Učila jsem se na základce rusky, na střední německy, ve vyšším věku jsem začala i anglicky, ale umím jen hodně málo a se slovníkem v ruce, ale hlavně pozdravit a poděkovat. Prostě se mi učit nechce. I tak cestujeme za hranice, většinou s cestovkou, ale program si tvoříme sami. Máme plno informací z internetu, mapu a tam vyrážíme sami, pěšky, autobusem, vlakem i metrem. Třeba na nejvyšší horu Španělska na Tenerife, po Londýně, za památkami na Maltě nebo na Kypru nebo do hor v Alpách. Několikrát se nám i stalo, že nás někdo mladší oslovil německy nebo anglicky a ptal se na cestu. Jazyk mu byl na nic, ale my senioři mu cestu díky naší mapě vysvětlili. A někteří mladí si jen myslí, jak jazyky ovládají, ale realita je často jiná.

1 0
možnosti

Částečně s Vámi souhlasím. Důležité je nesedět na zadku a vyrazit. Ono už to nějak dopadne. Nicméně, přijdete o možnosti si pokecat s jinými turisty či místními lidmi, což dokáže zážitek z cesty dostat ještě o stupeň výše

0 0
možnosti
Foto

A poté, co jsem něco příspěvků okomentovala, dotaz pro autora: Proč si myslíte, že "ta starší generace neumí pořádně anglicky" ?

Máte na to nějaký průzkum, statistiku nebo tak?

0 0
možnosti
RP

Začala jsem se učit v padesáti anglicky, moc se mě nechtělo, nelezlo to do hlavy, ale cestovaní mě donutilo. Po poznaní, že ti místní jsou na tom stejně jako já a naopak lépe se s nimi domluvíte než s rodilým Angličanem jsem se přestala stydět a to je nejdůležitější při cestovaní. Původně jsem začínala v hromadném kurzu, kde nám lektor při první hodině tvrdil, že do roka budeme mluvit dobře anglicky..;-Dpo odporu k rodině Prokopových z učebnice AJ jsem to po půl roce vzdala a pomohla mě až soukromá učitelka.

0 0
možnosti
JH

Jo, Prokop family, to si matně vzpomínám. Nejvíc mě pobavilo, jak Prokopovi jeli na dovolenou do Bulharska a pan Prokop se ve vlaku učil bulharsky;-)

0 0
možnosti
KH

Je otazkou co vy povazujete za "starsi generaci" ale pokud bych to vztahla na generaci svych rodicu, kterym je lehce pres petapadesat tak mi to vymlouvani na to ze ucili jsme se rustinu atd. prijde dost liche... v dobe revoluce jim bylo ani ne tricet, v tom veku uz se sice clovek uci hur, ale stale to jde... v necelych triceti jsem zacala s nizozemstinou a taky jsem ji zvladla... za temer tricet let se clovek jazyk nauci pokud chce... jak se rika kdo chce hleda zpusoby kdo nechce vymluvy... znam I dost lidi sveho veku, kteri jsou taky sama vymluva proc oni nemluvi ani jednim jazykem... a tam to vidim stejne tj. kdyz clovek nechce tak se proste nenauci...

0 0
možnosti
MS

A proč se anglická starší generace nenaučila česky? [>-]

3 4
možnosti
JH

J68a56n 74H33u23r83y52c26h

2. 9. 2017 14:21

Protože jí je čeština k velkému hnědému :)

4 5
možnosti
  • Počet článků 188
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 587x
Jsem sběratelka zajímavých moudrých a poučných příběhů. Potkávám je při svojí práci s lidmi. Některé jen proplují kolem a jiné mi nedají pokoj, dokud je prostě " nenadatlím".

Seznam rubrik