Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Děkuji všem za diskusní příspěvky. Básničku pana Žáčka mám moc ráda, děti a mateřství taky. Za aktivistku se určitě nepovažuji :-). Jen nemám ráda, když se na věci dívá moc černobíle. Víc jsem svojí polemikou říct nechtělaV.

1 0
možnosti
Foto

Je škoda, když nejsou a nebo nemohou být.

0 0
možnosti
IV

Řekla bych, že z těch čtyř případů alespoň tři maminky byly.

0 0
možnosti
AK

Moje matka mi od dětství vykládala (bez vyžádání), jak ošklivé měla porody, jak hnusné to bylo, jak těžká a nepříjemná péče o malé děti byla, až jsem vyrostla v přesvědčení, že já po dětech netoužím a vlastně mi bude líp bez nich. Nikdy jsem taky nebyla mateřský typ, malé děti mě nikdy nerozněžnily. Tak silný a dominantní vzor byla. Takže k prvnímu dítěti mě manžel vlastně mírně zmanipuloval, a to až po třicítce.

Jistě, porod byl hnusný, první týdny na padnutí, další problémy k tomu, ale jsem muži hrozně vděčná, že děti mám a je mi moc líto, že kvůli mě nemohly přijít dřív. Oběma svým dcerám se snažím předat to, jak skvělé je být maminkou a obě to berou jako fakt, že až vyrostou, budou maminkou a mít svoje děti, o které se postarají. Možná dělám chybu, že jim v hlavách takto vytvářím určité spoje a vzorce chování, ale chci, aby mateřství pro ně bylo spojeno s radostí a očekáváním než se strachem a odporem (ve správném věku tedy :-)), ať už se pak samy rozhodnou jakkoliv.

7 0
možnosti
MJ

Ta básnička je ale o tom, že děti potřebují (mateřskou) lásku a maminka je k tomu přirozeně od přírody nejvíc nadána. Podle mě je i o těch "náhradních" maminkách, o kterých píšete.

Nevidím nic špatného na tom, připravovat holky na roli maminky (co je důležitějšího?). Naopak vidím hodně špatného na tom, snažit se tuto roli výchovou ničit. Velmi se mi líbí komentář k tomuto na fb na stránce Naštvané matky:

"Jedna nevinná básnička a tolik povyku! To už opravdu z našich škol chtějí odstranit vše normální a lidské?

Nám se básnička Jiřího Žáčka líbí a zcela s ní souhlasíme. Je přirozené, když má žena děti - to není stereotyp, to je příroda. To nezmění ani milion genderových aktivistů.:-)

Snaha zrovnoprávnit všechny a všechno se už blíží stupiditě - žena a muž jsou různí a nikdy nebudou stejní, mají mít jen stejná práva. Zaměřme se na to, aby i jinde na světě byly ženy rovné mužům podle práva, stejně jako tomu je ve většině evropských zemí. Tam se mohou genderoví aktivisté realizovat.

A než potírat roli matky, zaměřte se třeba na ženskou obřízku, nucené sňatky nedospělých holčiček, kamenování za nevěru či smrt za vlastní názor. Tam je vás aktivistů opravdu třeba!"

8 0
možnosti
MP

Ne, rozhodně tu nejsou JEN proto, ale většinou dostaly dar i možnost tou maminkou být. Bohužel na využití tohoto daru mají poměrně omezenou dobu a musejí se samy rozhodnout. Někdy je pro ženu skoro jednodušší přijmout fakt, že tento dar jí byl odepřen, než pak pozdě litovat svého nebo dokonce cizího rozhodnutí ho odmítnout.

1 0
možnosti
JZ

Jen se nebojte, za chvíli se objeví někdo, kdo začne přesvědčovat, že moc dobře ví, ty ženy byly ve skutečnosti všechny nešťastné, jenom si to neuvědomovaly. Protože příroda už je tak nastavila:-)

1 0
možnosti
Foto

Setkal jsem se ha svůj život s dost ženami a myslím, že ty "maminky" mezi nimi byly prostě šťastnější.

Ty druhé svúj osud nesly statečně, ale prostě tam něco bylo. To chlapům je otcovství velmi často "šumák".

0 0
možnosti
JN

J98i68ř73í 14N25o13s31e76k

17. 1. 2017 17:16

V té básničce pro prvňáčky ale nestojí, že žena může být JEN a VÝHRADNĚ maminka.

To je jen konstrukt gender fanatiků, aby si zasloužili své platy a granty.

Je to absurdníRvRvRv

5 0
možnosti
PV

P35a36v71e32l 71V36é67b10r

17. 1. 2017 17:13

Všechny holky jsou na světě proto, a jenom proto, aby z nich byly maminky.

Všichni kluci jsou na světě proto, a jenom proto, aby z nich byly otcové (můžeme se dohadovat, jestli otcové, nebo jenom oplodňovatelé. Já dávám přednost otcům).

Tak to příroda zamýšlela a pokud to tak u někoho není, je něco špatně.

Amen

5 0
možnosti
TT

Samozřejmě, že základní biologická podstata tkví v tom, co popisujete. Ale již nesouhlasím s tím, že je to to jediné. Život má i jistý jiný přesah, za jehož účelem byl člověk vytvořen též s faktory jako je rozum, vůle, svobodná volba (a s ní spojená zodpovědnost), různá nadání a talenty, psychologicko-duchovní přesah. Bez nich by to sice bylo možná jednodušší a my skutečně naplňovali pouze plán rozmnožit se a zemřít, ale obávám se, že takto černobíle to opravdu nebude...

3 2
možnosti
  • Počet článků 188
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 587x
Jsem sběratelka zajímavých moudrých a poučných příběhů. Potkávám je při svojí práci s lidmi. Některé jen proplují kolem a jiné mi nedají pokoj, dokud je prostě " nenadatlím".

Seznam rubrik