Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Záhada dámské kabelky

Milé dámy, také máte ve své kabelce černou díru, ve které nenávratně mizí vše, co v dané chvíli nutně potřebujete a naopak se z ní vynořují předměty, o nichž jste do té chvíle neměly ani tušení, že by tam mohly být?

Po rušné letní sezóně nastal konečně trochu klid. Konečně příležitost udělat si pořádek ve svých věcech: Ve skříních a prádelníku a taky v kabelkách. Používám tři: Látkovou letní, bytelnější pro podzimní a zimní plískanice a takovou  tu sváteční, kterou každá ženská nosí ke kostýmu, lodičkám a tak.

Začala jsem tou letní, malou, ušitou ze světle béžové látky. Byla po té letní sezóně jaksepatří špinavá, rozhodla jsem se ji tedy prohnat pračkou. Po vyložení jejích útrob na kuchyňský stůl jsem zjistila, že popírá všechny přírodní zákony. Do kabelky formátu A5 se vešla ohromná peněženka, pouzdro na doklady a vizitky, tři půlkilové svazky klíčů, dioptrické a sluneční brýle v pouzdrech, střední balení vlhčených ubrousků, zapomenuté jablko,které stihlo jen trochu scvrknout, a PATERY papírové kapesníčky. V její postranní kapsičce jsem našla malý deodorant, asi sedm propisovaček v různých stadiích rozkladu, flashku a kosmetickou taštičku se zrcátkem a čtvrtkilem šminek včetně krému na ruce, kartáčku na zuby a pasty. V případě náhlé evakuace by mi zajistila přežití na dva až tři dny. Když jsem tu hromadu na stole začala třídit, z poloviny jsem zaplnila odpadkový koš na směsný odpad. A to jsem svědomitě třídila všechny staré účtenky a plastové sáčky!

Pak přišla na řadu ta zimní, na kterou jsem na jaře neměla čas, protože se rozjížděla sezóna a taky bylo třeba se věnovat dětem, aby ke konci školního roku nezačaly vlčit. Hromada z ní zcela zakryla kuchyňský stůl a výčtem jejího obsahu nechci čtenáře unavovat. Byla jsem opravdu upřímně překvapena, kolik toho vlastním. 
Vzpomněla jsem si na dobu, kdy jsem učila německý jazyk a účastnili jsme se se žáky nějakého projektu, který byl vyhlášen velvyslanectvím. Byla jsem pozvána na jeho slavnostní uzavření, kam jsem toho dne spěchala rovnou z vyučování, aby za mne nemuseli suplovat kolegové. S sebou jsem samozřejmě táhla kromě tašky plné prací svých žáků i objemnou kabelku. Nedošlo mi tenkrát, že budu při vstupu na velvyslanectví procházet bezpečnostním rámem. Ten se při mém vstupu rozječel, jako by se ambasádu chystala přepadnout banda teroristů. Byla jsem tedy pracovníky ochranky vyzvána, abych vyndala vše z kabelky. Taška se žákovskými pracemi prošla bez problémů. Na pásu se postupně ocitaly roztodivné předměty jako například tenisák, tuba lepidla, tavná pistole, malé pásmo, sešívačka, až konečně po vyjmutí pouzdra s manikúrou moje kabelka byla schopna projít bezpečnostním rámem bez ohlušujícího pískotu a jekotu. Neušly mi tehdy významné pohledy pracovníků ochranky, ač se všichni snažili ze všech sil zdvořile usmívat.

Moje sváteční kabelka vygenerovala nejmenší a nejméně zajímavou hromádku. Přesto vždycky po absolvování kulturních akcí podstatně zdržím frontu u šatny, když v ní hledám lístek od svého kabátu. Nemůže mi uniknout, jak diváci v řadě za mnou netrpělivě vzdychají. Opravdu se vždycky snažím v té ohromné hromadě všeho možného ten zatracený mrňavý papírek najít, ale je to zkrátka nad moje síly.

Pořádek ve svých kabelkách dělám samozřejmě pravidelně. První dny po něm se mi kabelka zdá opravdu podstatně lehčí. Po několika dnech však opět nabude na hmotnosti a záhy se opět dostaví jo-jo efekt. Nemůžu si zkrátka pomoci. Všechno v ní fakt nutně potřebuji. Jenže když na hledání potřebného předmětu skutečně dojde, není daná věc jako na potvoru k nalezení. A tak mám tendenci se namísto kapesníku vysmrkat do rukavice, náhradních ponožek či látkového pouzdra od brýlí, když v šeru špatně vidím. Při každém úklidu kabelky si dávám slavnostní předsevzetí, že se to změní. Dokonce jsem si pořídila pořadač,ale zjistila jsem, že jeho hlavní skutečnou funkcí je, aby mi v mé kabelce zbytečně překážel další krám. Jiný efekt se nedostavil.

Moudří lidé tvrdí, že chaos kolem nás je odrazem chaosu v nás samých. Takovým naším vnějším zrcadlem. No jo, tak to mám na sobě ještě hodně práce. Až najdu nějaký systém ukládání nezbytností do dámských kabelek, slibuji, že se o něj ráda podělím. Třeba v některém z dalších blogů.

Autor: Martina Studzinská | pátek 9.11.2018 14:20 | karma článku: 16,35 | přečteno: 378x
  • Další články autora

Martina Studzinská

Máj - lásky čas?

"Byl pozdní večer, první máj. Večerní máj - byl lásky čas." Tak praví básník. My starší máme s prvním májem spojené prvomájové průvody. O nich jsem psala před rokem. Jaká je ale původní májová tradice?

2.5.2019 v 16:39 | Karma: 6,35 | Přečteno: 166x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Malé i velké čarodějnice, ke startu připravit!

Zítra vzplanou na mnoha místech ohromné vatry. Budou se pálit čarodějnice. Co o této tradici víme a co se můžeme domnívat? Jaké je poselství téhle zvláštní noci?

29.4.2019 v 19:36 | Karma: 8,40 | Přečteno: 182x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Jak dlouho by se tady válel?

Neznalost zákonů neomlouvá. A to ani těch přírodních. Pokud věci necháme být tam, kde jsou, možná se nám vzniklá zátiší nebudou ani za mák líbit.

21.4.2019 v 21:44 | Karma: 16,76 | Přečteno: 501x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Toaletní papír, životní filosofie a všechno to kolem

Napadlo vás někdy zamyslet se nad takovou běžnou věcí denní potřeby, jakou je obyčejný toaletní papír? Aneb co také musí řešit pedagog na Den učitelů.

28.3.2019 v 21:24 | Karma: 15,01 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Když se zblázní hodiny

Už jste si toho taky všimli? Hodiny jsou symbolem naší volby, našeho směřování v čase nám vyměřeném. Mám dojem, že to platí hlavně pro ty klasické, s ručičkami. Jakmile se pokazí, měli bychom se nad sebou zamyslet.

16.3.2019 v 9:31 | Karma: 13,43 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:20

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32,  aktualizováno  11:19

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 188
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 587x
Jsem sběratelka zajímavých moudrých a poučných příběhů. Potkávám je při svojí práci s lidmi. Některé jen proplují kolem a jiné mi nedají pokoj, dokud je prostě " nenadatlím".

Seznam rubrik