Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Třída all inclusiv je je ukázkou , jak je u nás práce učitele na prvním stupni základní školy rozvrácena rušivými vlivy asistentů a dětmi s tělesným (duševním) postižením, ale také nedostatečnou předškolní výchovou v rodinách. Přitom je nutno docílit individuálního přístupu k nadanějším dětem, ne k popotahování těžko zdělavatelných individuí k průměru.

Gaussovo rozdělení vzdělatelnosti lidí v Česku se ideologicky nepodařilo ovlivnit, zato výchova dětí v rodinách na obou koncích tohoto grafu je diametrálně rozdílná. Přibývá dětí, které přichází do školy a umí číst a vyjadřovat se logicky a ovládat elektroniku, ale naopak přibývá dětí, které nemají zvládnuté chování s kolektivu, nemají úctu k ostatním lidem, zato znají svá práva do detailů a mají podporu svých rodičů v dehonestaci státu, školy a dalších autorit, které je mají vzdělávat.

Bez tvrděho výcviku v rodinách k plnění svých povinností se všechny děti k všeobecné maturitě nikdy nepropracují a po absolvování vysoké školy v oboru, který si zvolí jako cestu k placenému studiu k dovršení 26 let nikdy pracovat reálně nebudou.

Děkuji svému stáří za kvalitní VŠ technické vzdělání za minulého režimu a odchozenou základní školu mých dětí tamtéž. Na tom se dalo stavět.

0 0
možnosti

Prosím, opravte si nejspíš překlep:

"Jedním z posledních ran její sebejistotě"

0 0
možnosti

Nejsem už nejmladší a přiznám se,že nemám na učitele na základní škole příjemné vzpomínky,ba právě naopak. na střední to bylo lepší a na vejšce to bylo fajn. Jen doufám,že kvalita učitelů se na základních školách snad zvýší.

0 0
možnosti

Problémem je samozřejmě počet dětí ve třídě. Pokud jich je víc než deset, nemá jedna učitelka šanci věnovat se těm dětem individuálně. Je mi jasné, že se najde spousta lidí z mé generace Husákových dětí, co si vzpomenou, že jich ve třídě bylo i přes třicet a učitelka to zvládala, jenže já si to pamatuji trochu jinak. Učitelka musela mít silnou autoritu, a takových bylo málo. Nezřídka se stávalo, že učitelka rezignovaně vykládala látku pro první dvě řady a nechávala zbytek vzadu, aby si dělal, co uzná za vhodné. Některé nehodlaly rezignovat a s davem zpovykaných děcek bojovaly, ale veskrze marně. Takový boj často končil hysterickým křikem, hromadou poznámek, třídních důtek, případně i osobou paní ředitelky, kterou vynervovaná učitelka dotáhla, aby nás srovnala.

I tam, kde to učitelka jakž takž zvládala, se o výuce v pravém slova smyslu mluvit nedalo. Styl výuky na to nebyl koncipován. Ten koncept vznikl někdy před dvěma sty lety, a to pro malé třídy, případně pro posluchárny na univerzitách. Jenže k prckům musíte přistupovat úplně jinak. Potřebují individuální přístup. Obzvlášť dnes, kdy objem výuky široce přesahuje objem výuky z doby, kdy ten systém vznikl.

Bohužel, zatímco se svět modernizuje, trendy se mění, státní školství zůstává stejně zatuchlou institucí. A asi se to jen tak nezmění.

3 0
možnosti

Před 100 lety bylo dětí ve třídě i 50 a učitelé to zvládali. A nechcete nám snad namluvit, že tehdy nebyly děti živé nebo že celou hodinu nemluvily. Dneska se učitel hroutí ze 20 dětí

2 0
možnosti
Foto

inkluze je spravna ano :) Rikala to pani ministryne, prosil bych o dalsi zpravy ze tridy pani Aleny, protoze vzdy budou zdrojem veselych historek.

Rozumny clovek vi, ze spojovat deti s jakoukoliv tezsi vyvojovou vadou a deti rozvijejici se dle norem nikdy nedelalo a delat nebude dobrotu. Na to na konci 80. let prisli i komunisti a prvni stupen byl dvourychlostni (teda aspon u nas na skole). A deti se do jedne tridy spojovali az na druhem stupni. Ale proste prvni, druha trida by mela byt aklimatizacni a az po tom by se deti meli spojovat do vetsich trid. Ona trida s jednim "postizenym" ditetem najednou zacne zaostavat, protoze retez je tak silny jak silny je jeho nejslabsi clanek a casem se dostane trida jako celek do problemu, kdy nadane deti budou zlobit a vyrusovat, protoze se budou nudit, "normalni" deti budou jakztakz fungovat, ale zive deti budou zlobit stejne a pomale deti budou tupe zirat na to co po nich ta ucitelka chce. Protoze inkluze neinkluze vzdelavaci plan je jeden a vsechny deti musi umet to same. Takze ucitelka bude celou hodinu vysvetlovat jiz po nekolikate nejakou latku, kterou si ostatni zaci v mezicase staci osvojit a pomale deti to proste nebudou davat, takze budou zlobit vsichni.

No a zkuste dat diteti, ktere (ne vlastni vinou) ma nizky inteligencni koeficient nebo mu nedochazi souvislosti, treba horsi znamku. Uz vidim, jak budou nekteri rodice kricet, ze to je diskriminace.

Nesouhlasim s uplnym rusenim praktickych skol. To ze je zrusili v poradku, ale meli vytvorit na ZS tridy, kde deti s pomalejsim chapanim se muzou postupne ucit a treba za dva tri roky je teprve zaclenovat do trid, kde by sice porad nebyli nechytrejsi, ale meli by aspon nejakou sanci, takhle se akorat tridy zevnitr rozlozi a vysledkem bude, ze az na par nadanych deti, nikdo nebude umet nic.

1 0
možnosti

Myslím, že Alena se má vcelku v klidu ;-) Naše paní učitelka zvládla 30 prvňáčků a bez asistenta. Patří jí nekonečný obdiv :-)

0 0
možnosti
Foto

R^já učitelky obdivuju že to za ty platy dělajíR^

1 0
možnosti

Píšete, že učitelka tráví dvě až tři hodiny odpoledne u počítače nad administrativní prací. Práci učitele moc neznám, tak bych se Vás zeptal, jaká administrativní práce jí zabere tolik času a je to každý den? Děkuji za případnou odpověď.

0 0
možnosti

Samozřejmě to není každý den stejné. Někdy zabere dvě tři hodiny jen opravování prací žáků a příprava na vyučování. Jindy je třeba doučit žáka, který delší dobu chyběl.Dál je třeba vyplňovat nejrůznější statistická hlášení, poslední dobou se s inkluzí rozbujela "slohová cvičení" pro třídní učitele a výchovné poradce o takzvaných integrovaných žácích se specifickými potřebami, množí se i časté dotazy rodičů elektronickou cestou. Každý učitel, nejen třídní, si vypracovává školní vzdělávací plán a tematické plány jakož i týdenní plány předmětů, kterým vyučuje. Nesmím zapomenout na další vzdělávání, kterých by se dobrý kantor měl účastnit, zajišťování mimoškolních akcí, jako jsou exkurze, výlety, návštěvy divadel a výstav a podobně. Vše je třeba předem domluvit emailem nebo telefonicky. v současné době bývá na školách zvykem, že se každá třída zhruba 1x za měsíc zúčastní takové mimoškolní akce, není však neobvyklé, že se podobné akce konají i častěji. Děkuji za váš zájem.:-)

7 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS