Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vy s tím všichni naděláte!

Ať se učíte jakýkoli jazyk, dokud nejste nuceni jej prakticky používat v daé zemi, budete stale jen "akademiky",

A stejně: reálie se v podstatě nikdy dobře nenaučíte, protože jste v té zemi "tady nehráli kuličky" (kdo ví odkud je to citát, má u mne plus).

Já jsem se angličtinu učil proto, že mne bavily cizí jazyky... přestože mi bylo jasné, že bez kontaktu s příslušnými zeměmi to nepůjde.

Když jsem v r. 91 vyjel na měsíc do USA, ještě v letadle jsem u Home Alone a nějaké Bondovky chytal každé čtvrté slovo... u imigračního účedníka dokonce každé páté.

No a dobře to dopadlo.

Všechno je jen o dvou věcech: o motivaci a příležitosti.

I ta znalost cizích jazyků.

1 0
možnosti

A25n58n32a 40Č31e29r47n35á

7. 9. 2017 18:07

Byly jsme s kamarádkou v Maďarsku a večeřely v soukromém hotýlku, kde jsme měly i spát. A hoteliér a číšník v jedné osobě se snažil s námi komunikovat. Kamarádka mluvila anglicky, já německy, a pak pana majitele napadlo, proč nemluvíme rusky, když jsme přibližně stejně staří... Tak jsem mu rusky řekla "1956" a byl klid. ;-)

0 0
možnosti

Nechci tady hájit Rusy za rok 1956, ale to jste taky klidně mohly říct, že nebudete mluvit německy s odkazem na roky 1938-45. :-)

0 1
možnosti

nejen starsi generace ale ani mlada neumi anglicky.. protože u nas neuci rodili mluvci.. i když se naučíte stovky slovíček a třeba mluvit ceskou angličtinou ala prezident zeman není vam to k nicemu.. protože anglicanovi nerozumíte co vam odpovi..

1 0
možnosti

Souhlasím.

Můj otec se svým bráchou a tátou dělali 4 roky němčinu na jazykové škole v Ostravě (podle známek byli skoro výborní) a po příchodu němců se učili v podstatě znovu a tou druhou němčinou se už domluvili později celkem snadno s dederony i s těmi "špatnými" němci bez sovětské ochrany.

0 0
možnosti

Autorce jednu změnu : Ne čínštinu , ale arabsky.

To bude bohužel další budoucnost naší společnosti.

0 0
možnosti

Jen tak na okraj.

U některých mladých mám pocit, že angličtina je to jediné co umějí.

1 0
možnosti

Co si myslí, že umějí. Až pak vyrazí do anglicky mluvících zemí, zjistí, že nejsou schopni se domluvit. :-)

0 0
možnosti

pokud to priznam na rovinu, pak jsme byli lini .. osobne jsem se ucil rustinu, nemcinu a anglictinu ty druhe dva jazyky ovsem jen okrajove a asi jsem nebyl dostatecne trpelivy,,, takze kdyz jsem po letech vycestoval do zahranici, tak jsem zjistil, ze mi docela staci mala slovni zasoba a naucene fraze ... v nejedne zemi se docela bez problemu domluvite Rusky, neverite .. oni se totiz rusove dostavaji do turistickych destinaci docela bez problemu ... takze na Sri Lance jsme hovorili s clovekem na plazi, ktery se bavil rusky .. kvuli turistum, protoze to pro nej byl obchod.... podobne jsem zazil i v Thajsku, kde byly jidelni listky tisteny anglicky a rusky, jak jsme se dozvedeli, rusove sem letaji, protoze to nemaji tak daleko jako my a asi by se dalo pokracovat. Nicmene bych rad podotknul, ze u nas se povinne ucila Rustina, zatimco v Rusku, nebo lepe v nekdejsim SSSR se ucily dva svetove jazyky a potom volitelny zajmovy .. takze tamni deti umely anglicky, francouzsky, nebo anglicky, spanelsky a pod. a v te zajmove rovine jsem zazil tridu, ktera se ucila cesky a verte ze to bylo prijemne! jinak dobry clanek!

0 0
možnosti

A opravdu je to jen starsi generace ?

0 0
možnosti

Pracovala jsem na studentských kolejích v SJOP Poděbrady jako pokojská. Když jsem zjistila, že na "svém" patře budu mít studenty ze 16 zemí, došlo mi, že by bylo dobré se domluvit. Španělsky jsem se učila se synem už předtím 6let, teď jsem se dohodla s profesorem Abba Said Hassanem na angličtině, docházela jsem k němu dva roky a stačilo to na běžné dorozumění. Oprášila jsem dávnou ruštinu a časem, jak přibývali arabští studenti, taky osm let arabštiny na SJZ v Praze. Když se chce, život je pestrý. A učilo se to dobře, mezi mluvívími a taky jsem si mohla "zamachrovat" před rodiči studentů, kteří dorazili a mluvili jen svou řečí. Jejich překvapení bývalo úsměvné:-))).A proč jsem pokojská a uklízečka? Protože jsem silně nedoslýchavá a nemohu telefonovat. Mám gymnázium, dál mě sluchová vada nepustila. Ale domluvím se vždy, stačí si na mě "houknout":-)))

2 0
možnosti

Pro všechny starší doporučuji Agenturu Motivace - kurzy anglického jazyka pro starší 40ti let. Tam se s ovečkou nepotkáte.

0 0
možnosti

Jedna rádobymanažerka do rozhlasu vyprávěla o potížích při zahájení podnikání, protože to přišlo do r. 2008 a všude se "katovali badžety". A teď si představte, že by dokonce snižovali rozpočty. Ještě že tak.

1 0
možnosti
  • Počet článků 188
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 587x
Jsem sběratelka zajímavých moudrých a poučných příběhů. Potkávám je při svojí práci s lidmi. Některé jen proplují kolem a jiné mi nedají pokoj, dokud je prostě " nenadatlím".

Seznam rubrik