Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z Čech až na konec světa

Máte doma puberťáka, pardon, teenagera ? Prý k jeho úspěšné výchově stačí tři věci: Dát mu najíst, dát mu přiměřenou míru samostatnosti a občas do něj dloubnout, jestli TO ještě žije. Vypadá to jednoduše?  Někdy je to ale těžké.

„Ahoj, ty vypadáš hrozně unaveně, máš strašné kruhy pod očima. Stalo se u vás něco?“ Konstatovala starostlivě kamarádka.
„Celkem nic, jen jsem předevčírem toho nejmladšího vypravila se školou do Anglie. Myslela jsem, aby se naučil mluvit. Všechno jsem zařídila, vyměnila libry, hrábla do rodinných úspor, sbalila ho, nasmažila řízky na cestu a ten den ráno, když měl odjíždět, jsem si pustila rádio, abych věděla, jak se má teple obléct na cestu. A najednou zpráva, že v Londýně byl zase nějaký teroristický útok. Nějaký šílenec tam najížděl s dodávkou do lidí a pak do nich ještě střílel a bodal nožem. A oni měli jet mimo jiné i do Londýna na celodenní výlet. Učitelé nám, rodičům, sice slíbili, že je vezmou raději na výlet do nějakého menšího města, ale to víš moc klidu jsme si za ty dva dny neužila. Slíbil mi, že každý večer napíše, ale znáš to. Nemá na to čas.“
„To bude dobrý. Oni si to tam pohlídají, aby se to tak honem neopakovalo. Vrátí se ti celý, uvidíš.“ Chlácholila ji kamarádka, co jí síly stačily.
„Jen co autobus nastartoval motor a já jsem tomu mému cestovateli zamávala a vracela se ustaraná k autu, potkala jsem na ulici kolegyni z práce a co prý tam dělám v neděli tak brzy po ránu. Když jsem jí řekla, že mi kluk právě odjel do Anglie, začala jestli se prý o něj nebojím, jestli vím o tom, co se tam právě stalo a tak dále a tak dále, jako bych ho poslala rovnou na popravu. Lidi se na té ulici po mně otáčeli, takže jsem si připadala , jako bych se toho kluka chtěla rafinovaně zbavit.“
„Můj kluk tam je už půl roku a zvykla jsem si. Jednou týdně si zavoláme, abych byla informovaná, co s ním je.“ Uklidňovala dál kamarádka.

Za týden se potkaly obě zas. 
„Tak co ten tvůj mladý cestovatel?“ Ptala se kamarádka se zájmem.
„Vrátil se v pořádku a je nadšený. Přijeli zase v neděli. Ten můj si musel vzít víkendovou směnu a já jsem byla taky v práci, abychom dorovnali ten schodek v rozpočtu, co nám tam to jeho cestování způsobilo. Abychom mohli ještě odjet na nějakou dovolenou všichni společně. Vyzvedával ho děda.“
„No vidíš, to bylo strachu.“ Usmívala se kamarádka.

O týden později: „Vypadáš nějak naštvaně, stalo se ti něco?“ Ptala se kamarádka se zájmem. „Ani se neptej, prosím tě!“ Vybuchla rozčileně. „ Cestovatel! Příště ho zase někam pošlu! Měl po tom týdnu v Anglii předem hlášené tři písemky. A myslíš si, že se na ně učil? Vykašlal se na to a pohnojil, co se dalo. S těmihle výsledky budeme rádi, když s odřenýma ušima proleze. My se doma staráme a honíme, aby měl vzdělání, aby uměl cizí řeči a on se nenamáhá naučit pár vzorečků! Co z něj jednou bude?“ 
„Víš co? Uklidni se a pojď na kafe. Ten můj inteligent taky odmaturoval až napodruhé a teď je inženýr. Pár let po maturitě pracoval a zjistil, že se mu vzdělání v práci hodí. Dostal rozum a vystudoval. A co jsem se s ním natrápila.“
To už obě sbíraly pěnu z café latté. Uklidnila se a pomalu upíjela béžový mok.
„A víš co? Vlastně je to fakt. Před čtrnácti dny jsem se bála o jeho život a teď tu řeším nějaké písemky. Dokud  je živej, má naději že jednou zmoudří.“

Autor: Martina Studzinská | úterý 13.6.2017 16:02 | karma článku: 15,18 | přečteno: 308x
  • Další články autora

Martina Studzinská

Máj - lásky čas?

"Byl pozdní večer, první máj. Večerní máj - byl lásky čas." Tak praví básník. My starší máme s prvním májem spojené prvomájové průvody. O nich jsem psala před rokem. Jaká je ale původní májová tradice?

2.5.2019 v 16:39 | Karma: 6,35 | Přečteno: 166x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Malé i velké čarodějnice, ke startu připravit!

Zítra vzplanou na mnoha místech ohromné vatry. Budou se pálit čarodějnice. Co o této tradici víme a co se můžeme domnívat? Jaké je poselství téhle zvláštní noci?

29.4.2019 v 19:36 | Karma: 8,40 | Přečteno: 182x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Jak dlouho by se tady válel?

Neznalost zákonů neomlouvá. A to ani těch přírodních. Pokud věci necháme být tam, kde jsou, možná se nám vzniklá zátiší nebudou ani za mák líbit.

21.4.2019 v 21:44 | Karma: 16,76 | Přečteno: 501x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Toaletní papír, životní filosofie a všechno to kolem

Napadlo vás někdy zamyslet se nad takovou běžnou věcí denní potřeby, jakou je obyčejný toaletní papír? Aneb co také musí řešit pedagog na Den učitelů.

28.3.2019 v 21:24 | Karma: 15,01 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Když se zblázní hodiny

Už jste si toho taky všimli? Hodiny jsou symbolem naší volby, našeho směřování v čase nám vyměřeném. Mám dojem, že to platí hlavně pro ty klasické, s ručičkami. Jakmile se pokazí, měli bychom se nad sebou zamyslet.

16.3.2019 v 9:31 | Karma: 13,43 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci schválili zrušení 160 let starého zákona zakazující potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 188
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 587x
Jsem sběratelka zajímavých moudrých a poučných příběhů. Potkávám je při svojí práci s lidmi. Některé jen proplují kolem a jiné mi nedají pokoj, dokud je prostě " nenadatlím".

Seznam rubrik