Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nemuset tak zatínat zuby

Proč nechceme řešit to, co nás momentálně moc nepálí? Jsme tak ustrašení? Pohodlní? Nebo prostě na to špatné rychle zapomínáme?  Nejspíš od každého trochu. Aneb o zubech a nejen o nich.

 

Když nás nic nebolí, prožíváme pohodu. Přesněji řečeno, měli bychom ji prožívat. My si to ale neuvědomujeme. A řečeno slovy pana Jirotky, „...osud by nám prokázal neocenitelnou službu, kdyby nás vyhodil na mráz...“

Neuvědomujeme si, že nás nic nebolí. Že máme dostatek. Že netrpíme hlady nebo že máme kde bydlet. Neuvědomujeme si, že jsme svobodní, můžeme si říkat a psát až na malé výjimky to, co nás napadne a my to považujeme za natolik důležité, že to chceme ostatním touhle formou sdělit.
Jak tohle všechno bylo úžasné, si uvědomíme teprve tehdy, když to ztrácíme.

Například nedávno mě rozbolel zub. Nejdřív jen tak snesitelně, leč nepříjemně. Zkrátka dával o sobě vědět. I zavolala jsem panu doktorovi, jestli bych ho mohla někdy navštívit. Nejbližší termín, na kterém jsme se oba shodli, byl za několik týdnů po onom telefonátu. To vydrží, domnívala jsem se bláhově.
Jenže mrška zub měl na věc jiný názor. Přitvrdil. Ataky bolesti se stupňovaly a intervaly mezi nimi se zkracovaly. Ten pátek odpoledne jsem si už opravdu začínala zoufat. Vydržím to takhle do konce víkendu? Že se do zubní ordinace vypravím v pondělí ráno s prosíkem, bylo v té chvíli víc než jasné. Noci z pátku na sobotu jsem se začínala silně obávat.
Pak jsem si vzpomněla na jednu babskou radu. Vypravila jsem se do kořenky a vytáhla odtud hřebíček. Zakousla jsem se do něho. Úleva nastala v několika minutách, takže jsem se docela vyspala. A nejen to . Ráno jsem zakousla další hřebíček a vrhla se do sobotního gruntování.
 Musím v pondělí vlastně k tomu zubaři? Začala jsem se rouhat. Cítila jsem se totiž báječně.
Pak jsem vyrazila do chladných ulic, nadýchala se mrazivého vzduchu a potvora zub se začal v mé puse bouřit. Že návštěva zubaře bude nutná a to hned v pondělí ráno, bylo nabíledni. Doma jsem se okamžitě po svém příchodu zakousla do dalšího hřebíčku, na němž jsem se v průběhu víkendu stala regulérně závislou.

Proč o tom ale vlastně píšu? Napadla mne taková paralela s naším postojem k věcem kolem nás. Máme-li dojem, že jsou věci okolo více či méně v pořádku, neřešíme je. Proč si kazit život tím, že budu uklízet ten svinčík, když se na něj dá ještě jakžtakž koukat. Není nutné se obtěžovat k volbám, když odjíždím na hory a ten můj jeden hlas to stejně nezmění.
Jenže najednou se problému nakupí, z bolístek se stanou náhle a neočekávaně bolesti k nesnesení a energie k jejich radikálnímu řešení je čím dál tím míň. Potřebujeme zkrátka pořádný nekomfort, abychom se konečně rozkývali a něco s tím začali dělat.

Kdybychom věci řešili ve chvíli, kdy nás začínají trápit, ušetřili bychom si mnohé skřípění pochroumaných zubů. 
Pokud jste jako já, nepoučitelní, s tím hřebíčkem to opravdu funguje :-) 
A na ty ostatní problémy, které jsme si svojí liknavostí zavařili, podobně funguje humor.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martina Studzinská | sobota 17.3.2018 16:03 | karma článku: 11,57 | přečteno: 306x
  • Další články autora

Martina Studzinská

Máj - lásky čas?

"Byl pozdní večer, první máj. Večerní máj - byl lásky čas." Tak praví básník. My starší máme s prvním májem spojené prvomájové průvody. O nich jsem psala před rokem. Jaká je ale původní májová tradice?

2.5.2019 v 16:39 | Karma: 6,35 | Přečteno: 167x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Malé i velké čarodějnice, ke startu připravit!

Zítra vzplanou na mnoha místech ohromné vatry. Budou se pálit čarodějnice. Co o této tradici víme a co se můžeme domnívat? Jaké je poselství téhle zvláštní noci?

29.4.2019 v 19:36 | Karma: 8,40 | Přečteno: 182x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Jak dlouho by se tady válel?

Neznalost zákonů neomlouvá. A to ani těch přírodních. Pokud věci necháme být tam, kde jsou, možná se nám vzniklá zátiší nebudou ani za mák líbit.

21.4.2019 v 21:44 | Karma: 16,76 | Přečteno: 501x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Toaletní papír, životní filosofie a všechno to kolem

Napadlo vás někdy zamyslet se nad takovou běžnou věcí denní potřeby, jakou je obyčejný toaletní papír? Aneb co také musí řešit pedagog na Den učitelů.

28.3.2019 v 21:24 | Karma: 15,01 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Martina Studzinská

Když se zblázní hodiny

Už jste si toho taky všimli? Hodiny jsou symbolem naší volby, našeho směřování v čase nám vyměřeném. Mám dojem, že to platí hlavně pro ty klasické, s ručičkami. Jakmile se pokazí, měli bychom se nad sebou zamyslet.

16.3.2019 v 9:31 | Karma: 13,43 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

  • Počet článků 188
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 587x
Jsem sběratelka zajímavých moudrých a poučných příběhů. Potkávám je při svojí práci s lidmi. Některé jen proplují kolem a jiné mi nedají pokoj, dokud je prostě " nenadatlím".

Seznam rubrik